Tesztek

Itáliai Elegancia
Itáliai Elegancia
2012-03-29

A 60 év alatt több mint 17 millió példányt értékesítő gyár hatvanadik évfordulója alkalmából dobta piacra az LX modelljelzéssel ellátott példányát. Ez a modell az 1996-ban megjelent, első 4 ütemű blokkal szerelt, 460.000-es darabszámban értékesített, ET4-et hivatott leváltani. Ez a tény komoly kihívást jelentett az új típus piaci fogadtatása szempontjából.

A mérnökök mindent megtettek azért, hogy az LX is a legnépszerűbb Vespa modellek táborába lépjen. Olyan új külső megjelenést választottak, ami megfelel minden korosztály számára férfiaknak és nőknek egyaránt.<br>
Első pillantásra egy csinos, karcsú formájú robogót alkotott a Piaggio konszern, ugyanakkor első ránézésre felismerhető a Vespa jellegzetes jellemvonása is. Előre hatalmas lámpatest került, ami jól mutató krómkeretet kapott. A krómozott felületek ezen kívül több helyen is feltűnnek, a masszív visszapillantó tükrön át a hátsó kapaszkodó is krómozott. A karcsú test hű maradt elődjeihez, szintén egybefüggő acélkarosszériából áll, ami szilárdsága révén stabil, pontos irányíthatóságot kölcsönöz az LX-nek. Nagyméretű, jól látható műszerfal van az első idomon, ahol a hagyományos sebességmérő és a szokásos visszajelzők mellett egy digitális óra is helyet kapott. Az irányjelzők természetesen a karosszériába beágyazva foglalnak helyet, és áttetszőek, a hátsó féklámpa is a 70-es évekbeli Vespa -  stílust idézi formájával.

A hasított bőrülésen helyet foglalva a Vespáknál megszokott hatalmas lábtér fogad. A padlólemezen hosszanti gumicsík elevenítik fel az egykori modellek emlékét. A magasra helyezett visszapillantó tükrök nagyszerű hátratekintést biztosítanak. A tesztelt LX-et 125 cm--s blokkal szerelték. ami több mint 10 lóerővel büszkélkedhet. Ha nem is a legfürgébb robogók közé tartozik, de a négyütemű blokk nem hoz szégyent használójára. A széles, vastagon párnázott ülés hosszabb távon is kényelme, a 91 km/ órás végsebessége több mint elég egy ilyen városi robogónál. A fékek tekintetében elől jól adagolható hidraulikus tárcsafék, míg hátul hagyományos dobfék található.

Az LX elől 11 colos,míg hátul 10 colos felnit kapott. Ami méretét tekintve nem számít nagynak, viszont a jó futómű beállításnak köszönhetően megfelelő stabilitást garantál használójának. A mérnökök futómű beállításnál az arany középutat osztották, így nem ér kellemetlen meglepetés rosszabb minőségű úton történő haladáskor sem, jól csillapítja a kisebb kátyúkat, viszont ahol szükséges, például egy tempósabb kanyarban megfelelően feszes marad.

Az LX elől 11 colos,míg hátul 10 colos felnit kapott. Ami méretét tekintve nem számít nagynak, viszont a jó futómű beállításnak köszönhetően megfelelő stabilitást garantál használójának. A mérnökök futómű beállításnál az arany középutat osztották, így nem ér kellemetlen meglepetés rosszabb minőségű úton történő haladáskor sem, jól csillapítja a kisebb kátyúkat, viszont ahol szükséges, például egy tempósabb kanyarban megfelelően feszes marad.

Az ülés végén lévő masszív krómozott kapaszkodó azt az érzést kelti, hogy itt még egy személyt szállíthatunk. Ám, mikor a két személynek kicsit talán rövid ülést és a hátsó utas-lábtartót szemrevételezzük, akkor bizony rájövünk, hogy ezt a kis csodát nem hosszabb távú kétszemélyes robogózásra tervezték, arra ott van a másik Vespa, a GTS.
A mindennapi városi közlekedésnél elengedhetetlen tárolórekeszeket is találunk az LX-en. Az egyik ilyen a nagyméretű kesztyűtartó, és a zárt sisakot is befogadó ülés alatti tároló, amit egy könnyed mozdulattal akár ki is vehetünk. Az LX méltó utódja lehet az egyik legsikeresebb Vespa modellnek, megőrizve azt a hagyományt, amit a márkanév képvisel Vespa rajongók számára.

Szöveg: Pataky Levente
Fotó: Bíró Beáta

Korábbi tesztek



VESPA PRIMAVERA 125 I-GET – 2017. (Totalbike teszt)
2018-02-09
VESPA PRIMAVERA 125 I-GET – 2017. (Totalbike teszt)
Új Vespáról írni kicsit szívás, ugyanis a svungos fejlesztések általában a Piaggio csoport más márkáinál csapódnak le, az újságíró pedig izzadhat, hogy mit írjon az új színről és krómcsíkokról. Félreugrani viszont senki nem ugrik félre, mert vágyni azért lehet rá.
VESPA 300 GTS - 2017 (Totalbike teszt)
2018-02-09
VESPA 300 GTS - 2017 (Totalbike teszt)
Felejtsd el a darazsakat, összezárt térdeket, repülőmérnöki tervezést és más vespás közhelyeket. A GTS egy élhető, szuperdivatos városi közlekedési eszköz, komolyabb nyűgök nélkül.
PIAGGIO MP3 500 BUSINESS LT (Totalbike teszt)
2018-02-09
PIAGGIO MP3 500 BUSINESS LT (Totalbike teszt)
A gyáváknak meg ott az autó.
Ronda, de praktikus - Piaggio Liberty postásrobogó
2014-06-02
Ronda, de praktikus - Piaggio Liberty postásrobogó
A csomagszállításra átalakított Piaggio Liberty a motoros világ igavonó szamara, ennek megfelelően el kell neki nézni, hogy valószínűtlenül ronda. Ha viszont munkáról van szó, nem ismeri a tréfát.
Vespa GTS Super 300 - 2014
2014-05-10
Vespa GTS Super 300 - 2014
Tipikus olasz: sztereotípia két keréken
Teszt: Vespa Primavera 50 2T
2014-05-06
Teszt: Vespa Primavera 50 2T
A Primavera család legkisebb tagját, az 50 köbcentis, kétütemű verziót teszteltük.
Legendát élesztget a Vespa
2013-11-05
Legendát élesztget a Vespa
A Vespa az eredeti Primavera örökségét igyekezett modernebb formába bújtatni, céljuk pedig egy városi forgalomban is jól használható, könnyen kezelhető, agilis, kényelmes robogó elkészítése volt
A Piaggio bemutatta az új multimédia platformját az X10-esen
2012-07-10
A Piaggio bemutatta az új multimédia platformját az X10-esen
A Piaggio lerántotta a leplet a fedélzeti multimédia rendszeréről, melynek segítségével iPhone-t lehet csatlakoztatni az X10-es maxi robogóhoz.
Stílushordozó
2012-03-29
Stílushordozó
Felmenői számos filmben szerepeltek, nyergükben világ-sztárok pózoltak. 1946-os elődje az első igazi robogónak tekinthető, s azóta világszerte rajongók milliói tömörülnek klubokba.
A Vespa legújabb VASPAripája
2012-03-29
A Vespa legújabb VASPAripája
Létezik az a típusú ember, aki számára a robogózás az önkifejezés egy formája. Számukra a robogó olyan, mint a festőnek a vászon: médium, amelyen keresztül üzenhetnek a világnak.
Kis Ékszer
2012-03-29
Kis Ékszer
A vadonatúj Vespa LX 125 több mint méltó utódja az ET4-nek. Finoman adaptálva a nagyobb GT formáit, igazi gyöngyszem a kistestű negyedliteresek között.
Vespa GTS 250 ie
2012-03-29
Vespa GTS 250 ie
Piros, mint egy tűzoltókocsi, és legalább olyan gyors is: 250 köbcentiméteres lökettérfogatával és 22 lóerejével az új, befecskendezős GTS 250 ie a valaha létezett legerősebb és legjobb Vespa.
Cappuccino Racer - Vespa GTS i.e.
2012-03-29
Cappuccino Racer - Vespa GTS i.e.
Hogy mi a GTS 250? Retro robogó? Nem. Cappuccino racer, a nagy café racerek mintájára, mert ugyanolyan jól mutat a kávéház teraszán, mint amilyen dinamikusan halad a forgalomban.
Vespa Granturismo (forrás: www.motorinfo.hu)
2012-03-28
Vespa Granturismo (forrás: www.motorinfo.hu)
Az eddig gyártott legerősebb és legnagyobb végsebességű Vespa - vízhűtéses motor, 12 hüvelykes kerék, két tárcsafék, s külalakja pedig hű marad az eddigi érzésvilággal.