A Vespa 1968-ban, a Nuova 125 utódaként mutatta be a Primaverát, melyet egészen 1982-ig gyártottak, közben pedig a márka egyik legkedveltebb modelljévé vált. Ezt a legendát igyekszik feltámasztani új modelljével az olasz gyártó, visszatér a Primavera típusjelzés is.
A Vespa az eredeti Primavera örökségét igyekezett modernebb formába bújtatni, céljuk pedig egy városi forgalomban is jól használható, könnyen kezelhető, agilis, kényelmes robogó elkészítése volt. A motorválasztékot egy két- és egy négyütemű 50-es, valamint a legdrágább Vespában, a 946-osbanmegismert, háromszelepes léghűtéses alkotja majd- utóbbiból 125 és 150 köbcentis lesz rendelhető a Primaverához.
A november 5-i sajtónappal kezdődő milánói motorkiállításon éppen a 946-os oldalán láthatjuk majd az új Primaverát, és akkor minden bizonnyal a műszaki adatokról is többet tudhatunk meg. Az új modellel a Vespa tovább növelné egyébként sem gyenge eladásait. 2013 első kilenc hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest 21,3 százalékos növekedést könyvelhettek el, ami több mint 146 ezer eladott motorkerékpárt jelent
.